İZBAN istasyonlarında bulunan İzmirim Kart yükleme otomatları, 200 liralık banknotları kabul etmediği için vatandaşların tepkisini çekiyor. Sadece 100 lira ve altındaki banknotlarla yükleme yapılabilen otomatlar, özellikle yanında 200 liralık banknottan başka nakit bulunmayan yolcuları zor durumda bırakıyor.

Artan enflasyon nedeniyle 200 liralık banknot günlük hayatta en çok kullanılan para birimlerinden biri haline gelirken, yükleme cihazlarının bu banknotu kabul etmemesi büyük bir eksiklik olarak değerlendiriliyor. Vatandaşlar, teknolojik altyapının günümüz ekonomik koşullarına uygun hale getirilmesi gerektiğini belirtiyor.

Can Dostlar İçin Festival Zamanı!
Can Dostlar İçin Festival Zamanı!
İçeriği Görüntüle

Öte yandan, Torbalı'dan İZBAN'a binebilmek için İzmirim Kart'ta yaklaşık 200 liralık bakiye bulunmasının gerekmesi de sorunu daha da büyütüyor. Kartında yeterli bakiye bulunmayan ve elinde yalnızca 200 liralık banknot olan yolcular, yükleme yapamayınca mağdur oluyor.

Vatandaşlar, 200 liralık banknotların yükleme otomatları tarafından kabul edilmesini sağlayacak güncellemelerin bir an önce yapılmasını istiyor. Bu sayede hem zaman kaybının önüne geçileceği hem de toplu ulaşımda yaşanan mağduriyetlerin sona ereceği ifade ediliyor.